Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011

Νεανική επιχειρηματικότητα στην σύγχρονη ελληνική κοινωνία

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα :










Τα ποσοστά ανεργίας των νέων στη χώρα μας τείνουν να ξεπεράσουν τα αντίστοιχα της Ευρωπαϊκής Ένωσης σύμφωνα με μετρήσεις του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης. Ένας τρόπος μείωσης των ποσοστών αυτών είναι η στροφή προς τη νεανική επιχειρηματικότητα. Παρ’όλα αυτά υπάρχουν σοβαρά εμπόδια που πρέπει να ξεπεράσουμε.

Ένας σημαντικός παράγοντας που αποτρέπει τους νέους να ασχοληθούν γενικότερα με τις επιχειρήσεις είναι ο μεγάλος φόβος της αποτυχίας. Συγκεκριμένα, το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι ελλιπές όσον αφορά τις γνώσεις που παρέχει σχετικά με την επιχειρηματικότητα. Άλλωστε όπως είναι γνωστό το μοναδικό μάθημα άμεσα συνδεδεμένο με το αντικείμενο είναι η «Οργάνωση και η Διοίκηση Επιχειρήσεων», που διδάσκεται αποκλειστικά και μόνο στους μαθητές της τεχνολογικής κατεύθυνσης της Γ’ Λυκείου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία αισθήματος ανασφάλειας στους νέους επιφέροντας συγχρόνως δυσμενή επιρροή στο σύνολο της ελληνικής κοινωνίας , καθώς ο φόβος της αποτυχίας που κυριεύει τους ικανούς νέους ανθρώπους αμβλύνει τον αριθμό των τολμηρών και καινοτόμων εγχειρημάτων . Μάλιστα, όποτε κάποιοι τολμηροί αποφασίσουν να υπερνικήσουν τους φόβους τους λειτουργώντας ρηξικέλευθα , το «τέρας της γραφειοκρατίας» εμφανίζεται ως ανασταλτικός παράγοντας στις επιδιώξεις τους.


Όσον αφορά το κράτος και τις ελλείψεις του σχετικά με την προώθηση και την ενίσχυση της νεανικής επιχειρηματικότητας, μπορούμε να αναφερθούμε στο πρόβλημα που προϋπήρχε και εντάθηκε με την εμφάνιση της οικονομικής κρίσης, το οποίο είναι η μείωση της χρηματοδότησης των νέων επιχειρήσεων μέσω των διάφoρων σχετικών προγραμμάτων. Έτσι, η οικογένεια ανάγεται στο βασικό και κύριο χρηματοδότη αναλαμβάνοντας ταυτόχρονα και ρόλο συμπαραστάτη σ’αυτά τα πρώτα βήματα του νέου. Ωστόσο, υπάρχουν ενέργειες που μπορούμε να υλοποιήσουμε ως κοινωνία για την υπερνίκηση των εμποδίων.

Λαμβάνοντας υπόψη το τέλμα στο οποίο βρίσκεται η κοινωνία μπορούμε να αντιληφθούμε ότι οι επενδύσεις προς την κατεύθυνση της οικονομίας είναι, αν όχι ανέφικτες, πολύ περιορισμένες. Ως εκ τούτου, θα ήταν σοφότερο να στραφούμε στις επενδύσεις στην Παιδεία και ειδικότερα στο εκπαιδευτικό κομμάτι που σχετίζεται με την επιχειρηματικότητα. Από ό,τι πληροφορούμαστε από τις μέχρι τώρα ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με τη διάρθρωση του «Νέου Λυκείου», μαθήματα σχετικά με τις επιχειρήσεις θα διδάσκονται στους μαθητές που προσανατολίζονται στις οικονομικές επιστήμες.

Αν και υπό τις υπάρχουσες οικονομικές συγκυρίες η χρηματοδότηση των επιχειρήσεων είναι δύσκολη ,θα ήταν χρησιμότερη αν γινόταν ευκολότερα προσπερνώντας τους «σκοπέλους» της γραφειοκρατίας. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να παρέχεται βοήθεια και υποστήριξη στους τολμηρούς αυτούς νέους που επιχειρούν την έναρξη των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων σε ένα γενικότερο περιβάλλον αβεβαιότητας. Στην κατεύθυνση αυτή τα ΜΜΕ μπορούν κάλλιστα να σταθούν αρωγοί μέσω της προώθησης προτύπων επιχειρηματικότητας.



Όσον αφορά τους νέους ανθρώπους και τα όνειρα τους σχετικά με την έναρξη της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας πρέπει να γνωρίζουμε ότι δε χωράνε φράσεις του τύπου «ώδινεν όρος και έτεκε μυν». Με όπλο τις γνώσεις τους, με την κατάλληλη στήριξη από τους δικούς τους ανθρώπους και τέλος με μια ουσιαστική κρατική βοήθεια όλα είναι εφικτά…



Παντελής Βογιατζής

απόφοιτος Πολιτικός Μηχανικός Α.Π.Θ.
Καρακεχαΐδου Δώρα
φοιτήτρια Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε. Α.Π.Θ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου