Πέμπτη 26 Απριλίου 2012

Ολιγάρκεια και ανταγωνισμός

γράφει για το blog ο Παντελής Βογιατζής
Δύσκολοι καιροί για ¨πρίγκιπες¨ και τολμηρούς… Παλιότερα λίγο πριν και λίγο μετά την εκκίνηση μιας επιχειρηματικής δραστηριότητας οι προβληματισμοί κινούνταν γύρω από το πεδίο της σοφότερης «εκμετάλλευσης» της υπάρχουσας πελατείας στην οποία και απευθυνόμαστε . Τώρα πλέον τα πράγματα έχουν αλλάξει και μάλιστα ριζικά … Σε περιόδους κρίσης η όποια απόπειρα επιχειρηματικής δραστηριότητας πρέπει να διέπεται από στρατηγική και στοιχεία ορθολογισμού .
Η άποψη ότι «τα πρώτα χρόνια πρέπει να αρκεστείς στην ικανοποίηση των στοιχειωδών αναγκών διαβίωσης » αναδεικνύεται σε κύρια πολιτική του νέου επιχειρηματία στη γενικότερη λογική μιας κλιμακωτής ανάπτυξης . Με λίγα λόγια θα ήταν παλιότερα σοφότερο ,σήμερα προϋπόθεση επιβίωσης μιας επιχείρησης η χρήση των αρχικών της κεφαλαίων για τη «δημιουργία πελατείας» . Εργαλείο χρησιμότατο προς αυτή τη κατεύθυνση δε θα μπορούσε να αποτελέσει άλλο από τη διαφήμιση . Πως μπορείς να γίνεις πετυχημένος αν ο άλλος δεν ξέρει τη δουλειά σου , ποιος είσαι δηλαδή και τι πουλάς ? Αν λάβουμε υπόψη μας και τις τωρινές δύσκολες οικονομικές συνθήκες μπορούμε να παρομοιάσουμε τον νέο επιχειρηματία με άνθρωπο που περπατάει στο σκοτάδι σε άγνωστο προορισμό και τη διαφήμιση τις λάμπες που θα του κάνουν ποιο εύκολη τη διαδρομή ..Φυσικά η αρχική αυτή δημιουργία πελατείας θα πρέπει να διατηρηθεί και μετά τη πώληση μέσω κατάλληλων κινήτρων καθώς κάθε πελάτης που φεύγει αποτελεί διπλή ¨χασούρα¨ , από τη μία απώλεια δικιά μας και ταυτοχρόνως κέρδος του ανταγωνισμού που καραδοκεί…
Έπειτα ήρθαν ¨οι μέλισσες ¨..ο ανταγωνισμός . Λίγος ή πολύς , δυνατός ή ισχνός δεν παύει να αποτελεί τον ¨άλλο¨ , τον ¨απέναντι¨ ,τον εν δυνάμει πρόξενο δεινών σε τελευταία ανάλυση . Εδώ ταιριάζει απόλυτα μία από τις σημαντικότερες και καθοριστικότερες ρήσεις του κινέζου στρατηγού Σουν Τζου «Γνώρισε τον εχθρό σου όπως γνωρίζεις τον εαυτό σου και μπορείς να πολεμήσεις εκατό πολέμους χωρίς φόβο να ηττηθείς » . Με απλά λόγια βασική προϋπόθεση για να επικρατήσουμε του ανταγωνισμού είναι να τον γνωρίζουμε καλά . Το πρώτο βήμα προς αυτή τη κατεύθυνση είναι η συλλογή στοιχείων για τον ανταγωνιστή μας μέσω των κατά καιρούς πελατών του . Όταν μάλιστα τα σχόλια έχουν μορφή παραπόνων μας δίνεται μια καλή πάσα για γκολ . Πιο συγκεκριμένα αυτή είναι μια καλή ευκαιρία αυτομάτως να αναδειχθούμε στη εναλλακτική , αξιόπιστη και σίγουρη λύση κερδίζοντας έτσι τη χαμένη πελατεία του ανταγωνιστή μας .Τέλος η επαφή-επικοινωνία με τους πελάτες και μετά τη πώληση θα αποτελούσε φραγμό στη πιθανή φυγή της πελατείας μας.
Δύσκολοι καιροί για επενδύσεις και λίγα κίνητρα για έναρξη νέων επιχειρήσεων.. Παρ’όλα αυτά όταν αυτές γίνονται θα πρέπει να διέπονται από σύνεση , αποφασιστικότητα και … αρκετή δόση ευφυΐας . Υ.Γ. : Όσον αφορά τους νέους ανθρώπους και τα όνειρα τους σχετικά με την έναρξη της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας πρέπει να γνωρίζουμε ότι δε χωράνε φράσεις του τύπου «ώδινεν όρος και έτεκε μυν». Με όπλο τις γνώσεις τους, με την κατάλληλη στήριξη από τους δικούς τους ανθρώπους και τέλος με μια ουσιαστική κρατική βοήθεια όλα είναι εφικτά…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου